Reklama dźwignią handlu – powiedzenie to zna chyba każdy, kto zdecydował się na prowadzenie własnego biznesu. Konkurencja w różnych branżach jest obecnie tak duża, że naprawdę trudno osiągnąć sukces bez promocji. Warto jednak pamiętać, że wygląda ona nieco inaczej w zależności od tego, czy działalność prowadzimy lokalnie, czy też na terenie całej Polski. W jakich miejscach sieci warto być, jeśli firma działa na rynku lokalnym?
Google Moja Firma
Jeśli zależy Ci na tym, aby Twoja firma była naprawdę dobrze widoczna w sieci, musisz przede wszystkim skorzystać z usługi Google Moja Firma. Pamiętaj, że założenie wizytówki jest bezpłatne – nie poniesiesz w związku z tym żadnych kosztów, a zadbasz o to, aby zlokalizowanie Twojej firmy było zdecydowanie prostsze. Pamiętaj, że zakładając wizytówkę, możesz podać szereg przydatnych potencjalnym klientom informacji, między innymi godziny pracy. Usługa jest naprawdę elastyczna – jeśli tylko zajdzie taka potrzeba, możesz zmodyfikować umieszczone wcześniej informacje.
Popularne serwisy ogłoszeniowe
Wiele osób szuka usług bądź produktów, korzystając z lokalnych serwisów ogłoszeniowych. Obecnie jest to jedno z ważniejszych miejsc wykorzystywanych do promocji w sieci przez lokalnych przedsiębiorców. Wybór serwisów jest naprawdę duży, co sprawia, że z łatwością można znaleźć ten odpowiadający indywidualnym potrzebom. Na niektórych można publikować różnego rodzaju oferty, inne mają charakter typowo sprzedażowy. Co ważne, dostępne są takie, na których ogłoszenia można dodawać absolutnie za darmo, co ma szczególne znaczenie zwłaszcza w przypadku początkujących przedsiębiorców. UWAGA: pamiętaj, że nie tylko Ty możesz publikować ogłoszenia w takich serwisach dlatego zatroszcz się o to, aby wyróżnić się spośród innych ofert.
Katalogi firm
Jeśli chcesz skutecznie promować swoją firmę, musisz pamiętać o katalogach firm – to sposób na to, aby Twoja firmowa witryna zajmowała wysokie miejsce w wynikach wyszukiwania w Google. Pamiętaj, że tylko wysoko sklasyfikowane strony są tłumnie odwiedzane przez Internautów. Czym są katalogi? Terminem tym określa się bazy informacji, które grupują firmy tematycznie i przedstawiają najważniejsze informacje na ich temat. W katalogu możesz podać między innymi:
- dane kontaktowe;
- profil działalności.
Dzięki katalogom Internauci bardzo szybko odnajdują interesujące ich informacje o danej firmie. UWAGA: wybieraj katalogi naprawdę dobrze oceniane. Zanim zdecydujesz się z nich skorzystać, sprawdź, jak długo działają, jaką mają reputację, a także jaka jest jakość prowadzących do nich linków.
Absolutny must have – media społecznościowe
Tym, o czym musi pamiętać dzisiaj każdy przedsiębiorca (bez względu na to, czy działa lokalnie, czy nie) są media społecznościowe – coraz częściej mówi się, że obecnie jest to najbardziej skuteczna forma reklamy. Zakładając profil firmowy na Facebooku czy Instagramie, możesz mieć pewność, że dotrzesz do naprawdę dużego grona odbiorców. UWAGA: aby profil zadziałał, musisz odpowiednio zaplanować działania w tym zakresie. Przede wszystkim sprawdź, który portal cieszy się największą popularnością wśród Twoich potencjalnych klientów. Zastanów się nad strategią, której będziesz przestrzegać, tworząc profil firmy. Nie zapominaj, że kluczem do sukcesu jest aktywność – jeśli zamierzasz publikować jeden post raz na kilka miesięcy, nie oczekuj, że przyniesie on oczekiwany rezultat.
Wykorzystaj portale lokalne
Jeśli chcesz dotrzeć do lokalnych klientów, wykorzystaj lokalne portale internetowe – to naprawdę działa. Lokalny charakter publikowanych na nich wiadomości sprawia, że cieszą się one dużą popularnością wśród osób mieszkających na danym terenie. Większość portali umożliwia publikację ogłoszeń i reklam – skorzystaj z takiej opcji. Pamiętaj jednak, aby postawić na serwis dopasowany do Twoich odbiorców. Jeśli swoją ofertę adresujesz do młodych mam, nie stawiaj raczej na serwis motoryzacyjny – mogłoby to bowiem nie zadziałać. Wybieraj również te portale, które cieszą się dużą popularnością.




