Jeśli zdecydowałeś się na prowadzenie własnej firmy, z pewnością zastanawiasz się, jak ją promować, aby osiągnąć sukces. Nie bez powodu mówi się, że reklama jest dźwignią handlu – to właśnie dzięki niej można dotrzeć do potencjalnych klientów, a tym samym zwiększyć szansę na oczekiwany zysk. Akcje promocyjne nieco różnią się w zależności od tego, czy promowane mają być usługi lokalne, czy te świadczone na poziomie ogólnopolskim. Tym razem skoncentrujemy się na tych pierwszych.
Czy warto mieć stronę internetową?
Bez względu na to, czy zamierzasz świadczyć swoje usługi lokalnie, czy działać na terenie całej Polski, pamiętaj, że dobra strona internetowa to dzisiaj absolutna podstawa. Coraz więcej osób sprawdza ofertę firmy właśnie w Internecie. Można nawet pokusić się o stwierdzenie, że jeśli Twojej firmy nie ma w sieci, to po prostu nie istnieje. UWAGA: strona internetowa spełni swoją rolę tylko wtedy, kiedy będzie odpowiednio przygotowana. Istotna jest nie tylko treść znajdująca się na niej, ale również łatwość korzystania z niej. Menu powinno być proste i intuicyjne, a kolory dobrane tak, aby nie utrudniały korzystania z witryny. Dobre firmowe strony internetowe to dzisiaj te, które przystosowane są do urządzeń mobilnych. Rezygnując z tego, musisz liczyć się z tym, że wielu Internautów będzie Twoją stronę opuszczać zaraz po wejściu na nią.
Czy można promować usługi za pomocą bloga?
Jeśli chcesz skutecznie promować swoje usługi, zainwestuj w bloga. Okazuje się, że jest to naprawdę świetny sposób na reklamę. Publikując rzetelne branżowe treści możesz wypracować sobie wśród klientów wizerunek eksperta, co przekłada się później na liczbę osób decydujących się skorzystać z Twoich usług. UWAGA: warto zadbać o to, aby publikowane treści były atrakcyjne nie tylko pod względem treściowym, ale również jeśli chodzi o SEO. Dzięki temu można upiec dwie pieczenie na jednym ogniu: uzyskać wyższą pozycję w wynikach wyszukiwania Google i zdobyć autorytet wśród klientów.
Czy warto mieć profil w mediach społecznościowych?
Decydując się na prowadzenie własnej firmy, zadbaj również o profil w mediach społecznościowych – obecnie jest to jedna z bardziej skutecznych form reklamy w Internecie. Profil na Facebooku czy Instagramie pozwala dotrzeć do niemałego grona potencjalnych klientów, jest również miejscem idealnym na prezentowanie własnej oferty. Dobrze prowadzony profil w mediach społecznościowych – podobnie, jak blog – umożliwia zbudowanie pozycji eksperta wśród tych, do których kierowana jest oferta.
Czy warto zdecydować się na wizytówkę w Google Moja Firma?
Jeśli chcesz mieć pewność, że promocja na rynku lokalnym przyniesie oczekiwany skutek, postaw na wizytówkę w Google Moja Firma. To najlepszy sposób, jeśli chcesz mieć pewność, że Twoja firma będzie dobrze widoczna w lokalnych wynikach wyszukiwania. Pamiętaj, że szansa na to zwiększa się, jeśli zdecydowałeś się prowadzić firmę w naprawdę małej miejscowości. Google Moja Firma wyświetla lokalizację firmy i daje użytkownikom możliwość wyznaczenia trasy do niej. Pamiętaj, że Google cały czas podnosi jakość swoich usług, z tego powodu funkcjonalność wizytówek jest coraz większa. Obecnie podać można między innymi numer telefonu, godziny otwarcia, a także adres www. Pamiętaj, że użytkownicy mogą również publikować opinie na temat Twojej firmy – jest to czynnik motywujący do tego, aby świadczyć usługi na możliwie jak najwyższym poziomie. Obecnie dostępne funkcjonalności Google Moja Firma pozwalają na przekazanie kompleksowych informacji o firmie. Własna firma to marzenie wielu osób – decydując się na jego realizację, musisz pamiętać, aby zatroszczyć się o promocję biznesu. W przeciwnym razie trudno będzie Ci znaleźć klientów, bez których nie zarobisz. Pamiętaj, że sposobów reklamy jest wiele – te przedstawione przez nas to oczywiście jedynie wycinek tego, na co możesz postawić. Nie zapominaj, że w przypadku firm działających lokalnie absolutnym must have jest wizytówka w Google Moja Firma. Dzięki niej Twój biznes będzie widoczny na mapach najbardziej popularnej wyszukiwarki.




